Siinä sitä saa nahoissaan tuntea kun on viikon lomalla - kahta kauheemmin saa painaa sitten töitä :( .

Keskiviikkoaamuna huomasin että Nupun niskassa oleva "tappi" oli kasvanut aika lailla vähän ajan sisällä. Soitto eläinlääkärille ja sainkin torstaiksi ajan hetimiten. Torstai-aamuna sitten elettiin taas jänniä hetkiä lenkillä kun kesken lenkin katsoin taakseni ja huomasin että naapurin rotikka siellä tulla jolkottelee perässä - tuli hiukkapikkaisen kiirus mulle. En oikeastaan pelkää sitä että se käy Nupun kimppuun vaan pelkään sitä kun Nuppu raivostuu niin voi mulle käydä huonolla säkää huonosti... Onneksi päästiin ehjin nahoin kotio mutta mulla oli jo selkee suunnitelma mitä teen jos rotikka tulee päälle - potkua kuonoon ja hillitön huuto. Todennäköisesti rotikka kävisi kiinni mutta silloin sitten siltä lähtisi vihdoin henki. Olen niin kyllästynyt kun jatkuvasti saa pelätä kotipihasta lähtöä että missä se tällä kertaa menee!

Illalla sitten mentiin sinne lääkärille. Ajat olivat puolisen tuntia myöhässä ja odotushuoneessa oli jos jonkinlaista räkyttäjää ja murisijaa. Olikin hyvää aikaa siinä sitten treenata Nupulla kontaktia ja onnistui erittäin hyvin. Istu - maahan - istu jne. Vähän ne muut omistajat meitä katsoi mutta todennäköisesti ihaillen kun omat koirat oli mitä oli .... Yllättäen yhden vastaanottohuoneen ovi aukesi ja sieltä tuli bortsu pitkällä hihnalla, omistajan jäädessä vielä huoneeseen juttelemaan. No jopas oli vastuunalainen tyyppi sekin. Nuppu käyttäytyi tosi hyvin ja otti kontaktia eikä ärähtänyt vaikka bortsu kävi haistamassa sen häntää .). Eläinlääkäri-Minna sitten tutki tapin ja totesi että se on todennäköisesti kuivahtaneen talirauhasen tukkeutuma/erite. Poisti sen eritteen ja puhdisti. Jatkossa pitää puhdistella ja tarkkailla sitä. Mikäli se vaivaa niin se voidaan poistaa mutta todennäköisesti muutos on hyvänlaatuinen. Ja mikä parasta - käynnin hinta oli 0 € ... :). Ihana lääkäri - Nuppukin oli niin ihanasti vaikka vieras täti puristelee niskaa niin mitään ei tuumannut!

Ja sitten täytyy vastata tuohon Trinsessa Teppo Tähkäpään 7 totuutta tai tehtävää -kutsuun :) Joten pitäydytään tuossa totuuspuolessa ja tässä tulee sitten 7 totuutta Nupusta

1. Olen kova pihavahti. Pelootan jokaikisen ihmisen/koiran/traktorin/auton peräkärryn kanssa, tuossa aidan takana juosten. Ja jossei siinä mikään satu sillä hetkellä menee kun mua vahdituttaa niin haukun sitten vaan omaksi iloksi - tykkään kuunnella omaa upeata haukuntaani!

2. Sisätiloissa olen aivan lässy - tykkään kun mua paijataan ja kehutaan ja pussataan. Silloin alan "korista" kun on niin hyvä olo. Mamma sanookin että olen varmaan ainoa koira joka kuorsaa hereillä ollessaan :)

3. Annan tuon Annin luulla että se voi mua pompottaa sisätiloissa. En mä jaksa sille jatkuvasti muistuttaa kuka on the boss. Pihalla sitten annankin sille semmoista kyytiä että oksat pois. Se menee aina tonne pusikkoon mua sitten piiloon kun mää annan mennä nuoruuteni huumassa hoffihepulissa.

4. Mulla on yksi rakas lelu. Ennenkuin toi julma mamma steriloitutti mut niin se lelu oli mun pentu. Se on sellainen hiiri - jos joku on katsonut Tuhkimo-piirrettyä, niin se hiiri on siitä se Vili. Ennen se aina vinkui kun sitä painoi mahasta mutta mä olen painellut sen nyt hiljakseksi. Sille on jotain muutakin tapahtunut kun sen selkäpuolelta alkaa sisälmykset valua pihalle - se eläinlääkärille tarttis viedä ja kiiruusti!

5. Tiedän tarkalleen koska mamma tulee kotiin töistä eli klo 16.30. Perskules kun joskus se sattuu tuleenkin aikaisemmin niin mää oon ihan huuli pyöreenä että nytkö jo sää tuut ja kiskottelen ja venyttelen kun jäi päikkärit vähän lyhkäsiksi.

6. Mä inhoon yli kaiken korvien puhdistamista. Kun näen että mamma menee sille kaapille missä on pumpulit ja se puhdistusaine, niin teen klassisen katoamistempun. Yleensä menen makkariin sängynpäälle mutta hätätilassa keittiön pöydän alunenkin käy. Se on kyllä huono paikka kun ne korvat putsataan aina siinä pöydän vieressä ... Ja kun mamma kutsuu luokse niin noi jalat vie väkisin mamman luo. Mä kyllä olen aina sen näköinen silloin kun mua vietäis teuraaksi ja yritän saada mamman ymmärtään että tieräkkö mitä sää nyt multa vaadit. Sen verran julma eukko se on kuiteskin että ei siinä auta mikään. Siinä mää sitten istun kun maani myynyt ja yritän näyttää kovasti kärsivää. Parasta on kuitenkin palkka joka tulee putsaamisen jälkeen. Tämän tyylin olen opettanut myös Annille, mutta Anni on sen verran vielä murrosiässä että sen jalat ei sitä väkisin tuo mamman luo. Mutta kynsien leikkuuta rakastan yli kaiken! Ei tarvitse kun sakset ottaa esiin niin olen tikkana istumassa mamman vieressä ja antamassa tassua :)

7. Olen varas - noloa tunnustaa näin julkisesti mutta näin on. Ja erittäin röyhkeä varas - vien jopa hellalta paistinpannulta ruokaa jos sitä siinä on tyrkyllä. Mä olen ymmärtänyt myös että kaikki pullat ja leivät jotka on ruokapöydälle, kuuluu mulle. Tämänkin olen Annille opettanut mutta Anni ei osaa vielä viedä sillain nätisti vaan se on niin tyhmä että se menee tuolilta pöydälle. Se on vähän huonompi homma sillä sehän jää kiinni tosi hyvin sillain.

Ja Nuppu kutsuu tähän 7 totuutta tai tehtävää -jutskaan Paavon sekä Qiran.