Tänään sitten vihoviimeinen koulutuskerta Veli-Matin kanssa - sääli. Mä en voi uskoa miten Nuppu toimii V-M:n kanssa... Olen Nupun kanssa nostoa harjoitellut eikä se oikein ota onnistuakseen, kun koissu pudottaa sen kapulan ennen kuin kerkiän sen ottaa suusta. No, tähän kun V-M paneutui, niin sanoi että Nuppu suorastaan sylkee kapulan suustaan eli minä olen vahvistanut toimintaa väärässä kohtaa, tietysti juuri silloin kun se kapula putoo .... Nyt sain ohjeeksi naksauttaa silloin kun koissu ottaa kapulan suuhun ja nostaa hieman päätään ylöspäin. Eli tästä lähdetään nyt sitten. V-M sanoi vielä että Nupustahan saa vaikka mitä - niin kai, kun on oikea kouluttaja :) . Kehui koiraa eikä voinut uskoa että koissu on joskun rähjännyt esim. muille koirille. Eikä pitänyt ollenkaan ihmeellisenä Nupsun käytöstä .... Sanoipa vielä että mahtaa olla mukavaa kouluttaa tällaista koiraa .... Ihanaa että mulla ei olekaan mikään "hullu" koira, hieman vain persoonallinen .... Lili tuli pikkuhiljaa lähemmäs Nuppua ja tuli sitten ihan minun luokseni. Olin hiukan varuillani, sillä Nuppu ei ole koskaan ollut noin lähellä toista narttua! Mutta Lili (siis V-M riiseninarttu 12 vee) ei ollut ollenkaan provosoiva ja oli todella rauhallinen, antoi Nupun haistella itseään rauhassa ja Nuppu ei edes rähjännyt. Oli kyllä kuulemma aluksi näyttänyt hieman nostanut ylähuultaan, tätä minä en nähnyt kun olin selin. V-M sanoi vielä lopuksi että olisi Nuppua enemmänkin kouluttanut. Saapi nähdä, ehkä vielä joskus menemme hakemaan neuvoja....